برنامه‌های سازگاری با کم آبی استان اصفهان تصویب شد.
مدیرکل دفتر مديريت مصرف و ارتقاي بهره‌وري آب و آبفای وزارت نیرو از تصویب برنامه سازگاری با کم آبی استان اصفهان در کارگروه ملی خبر داد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "بنفشه زهرایی" با اعلام این خبر گفت: برنامه سازگاری با کم آبی استان اصفهان در پانزدهمین جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی به ریاست وزیر نیرو و با حضور نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، استاندار، مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تصویب رسید.
برنامه سازگاری با کم آبی استان اصفهان به عنوان نخستین سند بالادستی در این زمینه در استان است، که توسط هفت دستگاه اجرایی استانی تا پایان برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور به مورد اجرا در می‌آید و کاهش مصارف آب و تلفات آن را در تمامی بخش‌های مصرف هدف قرار داده است. این برنامه توسط کارگروه استانی به ریاست استاندار محترم آقای دکتر رضایی، شرکت آب منطقه‌ای به‌عنوان دبیرخانه کارگروه استانی و پژوهشکده آب و فاضلاب به عنوان اتاق فکر کارگروه استانی با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان در دو سال اخیر تهیه شده است. پژوهشکده آب و فاضلاب برنامه‌های دستگاه‌های مختلف را از جمله شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل محیط زیست استان و شهرداری اصفهان به تفکیک اخذ، جمع‌بندی و همسو با برنامه‌های سازگاری ملی کرده است. گزارش این برنامه‌ها شامل 6 راهبرد اساسی در سازگاری با کم آبی در قالب ۳۶ برنامه توسط پژوهشکده آب و فاضلاب تهیه شد. این برنامه ابتدا در شورای برنامه‌ریزی استان ارائه و توسط دستگاه‌های استانی به تصویب رسید.
وزیر نیرو در این جلسه، ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در استان، جامعیت برنامه‌های مورد ارائه را از نقاط قوت آن دانست.